2009. szeptember 12.

 2009.09.12. 11:44

Csaladom, régen hallottam felőletek. Remélem, nem azért, mert gondok vannak otthon.

Itt a helyzet változatlan. Kezdem megszokni a zajt. A lakás már lakható, ami a tisztaságot illeti. A konyhában rendbetettem azokat a holmikat és helyeket, amiket használni akarok, a többihez nem nyúlok, lehetőleg bezárom a szekrény egy részébe, és azt nem nyitom ki. A TV-ben folyamatosan azok a reklámok mennek, amik nálunk; csillogó villogó fürdők, mindennel felszerelt konyhák, tágas, modern lakások. A valóságban a többség sokkal nagyobb szegénységben és egyszerűbb körülmények között lakik, mint mi általában. Rendszeresen kell szóbeli felmérőket csinálnom. Sok köztük a menedzser, jólmenő szülők gyereke, és ők is azt mesélik, hogy maximum kétszobás panelban laknak (és ezeket a házakat NE úgy képzeljétek, mint a mi paneljeink), autó általában nincs, ha van, az Lada, Volga és a többi régi szoci csotrogány. Két autó szinte sehol nincs. Mármint, egy családban sem. Persze, nem az ultragazdagokról beszélek, akik sofőrrel vitetik a gyerekeiket iskolába a moszkvai ……ből és magas kerítések mögé rejtik gazdagságukat. Most éppen falraszerelhető lapos TV-t mutogatnak, virágokkal telerakott, normális erkélyt. Itt az erkélyeken is van általában ablak, azaz üveggel, ablakkal zárják le, és úgy gondolják, hogy ez a legjobb hely a felesleges holmik és a szemét tárolására. Ezért virág sehol nem látni. A központban levő parkot szépen rendbentartják, de a házak mellett, mögött már ott a lerakott szemét, pisiszag van, kutyakaki, üvegek… Pár napja lefestették a parkban levő padokat, azután ujságot tettek rá, nehogy ráüljön valaki. Hogy rájuk ültek-e, azt nem tudom, de minden padra beleszáradt az adott újság valamelyik oldala. A padok mellet, pedig üres üvegek, szotyihéj (Bocs, Szotyi), uborkásüvegek. Egy pohár vodka után egy nagy korty uborkalé jön, aztán lehet folytatni. Nők és férfiak egyaránt isznak az utcán, a nagy többség cigizik, és iszonyú sokan köpködnek, nyilvánosan túrják az orrukat.

Húúúú, látom, nagyon kritikus vagyok, ami nem szép dolog. Hiszen akikkel kapcsolatban vagyok, nagyon aranyosak, segítőkészek. Tudom, hogy sok új barátom lesz itt, hiszen az emberek itt is úgy működnek, mint nálunk, csak meg kell szokni a körülményeket. Ma van a város születésnapja, napok óta gyerekek vonulgatnak, próbálnak, felállítottak egy szinpadot a főtéren; Lenin tér, egy hatalmas Lenin szoborral. (Khaled, küldöm a képet) Itt az utca lezárva, vásárosok mindenütt, és sok sok ember. Tőlem kb. 5 percre van, úgyhogy majd megnézem. Este tüzijáték is lesz, biztosan összefutok néhány tanítványommal. Ma sétálgattam a piacon, láttam Kati néninek csipkés titokzoknit. :o))) Viszek. Vettem egy bögrét, mert az itteni 1 db. kissé ramaty. Tegnap este vettem fűszereket, rizst, hagymát, darált húst, múú-múú és ui-ui magyarázta a bolti eladó, és a múú-múút választottam. Az ui-uit értettem, de olyan lelkesen uizott, hogy nem volt szívem elkeseríteni. Itt alacsonyabbak az árak, mint Moszkvában, de még így is magasabbak, mint nálunk. Egy kg. darálthús 3800 Ft körül van. Lehet venni gyönyörű vörös kaviárt, de annak csillagászati ára van. Azért, lehet, hogy egyszer azért megreszkírozom. Délelőtt mostam, vettem illatos öblítőt, és mindenfele felaggattam a ruhákat a lakásban, hogy ilyen illat legyen inkább, ne az eredeti.

Na, lassan bemegyek az iskolába, hogy ezt fel tudjam nektek tenni a netre.

süti beállítások módosítása