2009 szept. 3.

 2009.09.03. 13:04

2009 szept 3.

Reggel van, tegnap jó későn jöttem vissza. A cipő rendesen feltörte a lábam. Azt hittem egész nap csak ücsörögni fogunk a tréningen, de este elgyalogoltattak minket egy másik iskolába, ahol megnéztünk egy órát. Először a tanárnő egész kétségbe volt esve, szerintem, senki nem szólt nekik, hogy azt mondogatta, 20 perc után szépen menjünk el. Mondtam neki, hogy miért nem von be minket is, úgyis beszélgetős óra volt. Ezen teljesen fellelkesedett, az óra nagyon jó lett, (gonolom, enélkül is az lett volna, de így még többet gyakoroltak a tanulók) és végül is ott maradtunk végig. Hazafelé vettem kopaszbarackot. Megint rá kellett jönnöm, hogy a mi gyümölcseinknél nincs finomabb. Gyönyörű itt minden gyümölcs: hatalmas barackok, almák, háromféle dinnye, stb., de az ízük messze nem olyan finom, mint nálunk. Finom, de nem olyan édes. 

Ma is lesz tréning. Ez már érdekesebb lesz, mert a kisgyerekek és a tinédzserek oktatásáról lesz szó, és ilyen órát nézünk délután.

Tegnap is érdekes volt, persze. Szinte mindenki amerikai, és nekem az is érdekes volt, néhányan mennyire értetlenek azzal kapcsolatban, hogy nem lehet az embereket lerohanni olyan kérdésekkel, ami őket esetleg kényelmetlenül éri, vagy megbántja. Ez a tipikus amerikai faltörőkos gondolkodás, hogy majd mi megmutatjuk nektek…. Persze, nem mind ilyen, és aki ilyen gondolkodású, az is kedves és jószándékú. Van egy korombeli férfi, aki Japánba tanított előbb. Van két lány, akik Koreában voltak előző évben.

Azt a régi tanárok azért elmondták, hogy senkinek ne nyissunk ajtót, még rendőröknek sem, ha rendőr megállít minket, még azok is, akik beszélnek valamit oroszul, csináljanak úgy, mintha egy kukkot sem értenének, mutogassák a papírt, hogy „nem beszélek oroszul, hívja fel az itt levő számot” (kaptunk egy ilyen papírt). Ha nem tudnak mit kezdeni, állítólag így inkább elengedik az embert. Szó szerint azt mondták, ha egy kicsit is azt érzik, hogy könnyű pénzhez juthatnak, nem engedik az embert. Kaptunk még olyan tanácsot is, hogy részegen ne metrózzunk, mert ha elalszunk, azonnal ellopnak mindent. De részegen ne taxizzunk, mert a helyzet ugyanaz. Sőt, ha lehet, amennyiben részegen akarunk mászkálni, vigyünk magunkkal valakit, aki nem iszik és majd hazavisz minket. Ja, vagy igyunk otthon. :o))) Na, hát ez a veszély engem nem fenyeget.

.... Most mar benn vagyok. Erdekes volt az eddigi trening. Na, elkuldom.

süti beállítások módosítása