Hát, ez már rég nem Moszkva...

 2013.08.06. 20:32

Sziasztok!

Visszajöttem, folytatom az utazások leírását, de most kulináris utakon veszk részt. Főkét a saját konyhámban. Errefelé sokminden történik, ami a napok eseményeit illeti, aszaltam elég sok paradicsomot. A Delinke féle módszer, ami szerint fel kell karikázni a húsos paradicsomot, mindkét oldalát besózni (azt utálják a legyek, és nem mennek rá).  Sütőpapírra szépen letettem őket egymás mellé, ebben a nagy melegben még forgatni se kell (max a végeket). Volt, amit drótra fűztem, és úgy akasztottam fel. DSC00435.jpgUgyanígy szárítottam paprikát is. Azok üvegbe zárva várják, hogy télen levesbe, főzelékbe kerüljenek. A paradicsomokat felkockáztam (szerintem így kenyérbe, salátába, tésztára is jobb), beletettem kicsi üvegekbe, de közben tettem mellé rozmaringot, kakukkfüvet, oreganót (mind a sajátom), és egy kis borsot (ami nem itt termett :)). Majd felöntöttem olivaolajjal, de nem szűzzel, mert annak túl erős az íze. Ehhez az olcsóbb a jobb. (szerintem)

A padlizsán az én kertemben ici pici maradt, amikor próbálkoztam, de emlékszem, a szüleim kiskertjében hatalmasra nőtt. Édesapa szorgosan komposztozta, édesanyám, meg ha az ujját földbe dugná, az is kihajtana. She has a green thumb, ahogy a művelt amerikai mondaná. Most a piacon vettem szép padlizsánokat, vékony szeletekre vágtam, lesóztam egy éjszakára. Másnap kicsi olajon megsütöttem. Vettem fehér sajtot, felkockáztam, szépen sorban beletettem egy üvegbe, közéjük fokgahagyma és a fenti fűszerek mentek. Ezt is nyakonöntöttem olivával. Kicsit érdemes megfeledkezni róla, és aztán valami isteni!!!!DSC00431.jpg

DE!!! a legcsúcsabbak most a boszorkányos szörpjeim. Van Moszkvában egy nagy vega és egészségeséletmódimádó barátom, és ő küldött egy képet, azaz egy csomót, de egyiken volt egy nagy dunsztosüveg, benne egy csomó gaz és víz. Kérdeztem, mi az, és mondta, hogy "szurja" сурья, ami pogánykori varázsital. Beletesznek gyógynövényeket egy üvegbe, rá tiszta víz, és a nap erejével átmegy a növények gyógyereje a vízbe. Leszűrik, és úgy isszák. Esetleg mézzel ízesítik. Nekem ez egy kicsit vad, ezért a szűrés után cukrot és citrompótlót tettem bele, felforraltam, és zutty, üvegbe. Nagggyon finom, és benne a gyógynövények hatóanyaga. Az 5 literes üvegből kb 4l folyadék jön ki, ehhez adtam 2 kg cukrot és 2 lapos evőkanál citromsavat.  Készült mentás, menta és citromfű, réti füzény, cickafark és menta, menta és csalán, kakukkfű (ehhez kicsi üvegbe tettem a szárakat, amikről lemorzsoltam a levélkéket), földi szeder (ebbe pár szem szeder is ment a levelek mellé). Ha utánanéztek, ezek mind jó hatással vannak a szervezetre. 

süti beállítások módosítása