2009. szeptember 15.

 2009.09.16. 10:07

No, már kedd van. A szombati terveimet kicsit módosítani kell, mert kötelező továbbképzés lesz. Hál Istennek csak kb. 3 óra, előtte és utána enyém a nap. A továbbképzés egy Csisztije Prudi nevű területen levő iskolában lesz. Ez tiszta tavacskákat jelent. Réges régen itt a mészárosok éltek és dolgoztak. Minden maradékot a környéken levő tavacskákba dobtak, ezért gondolhatjátok, hogy milyen szag terjengett arrafelé. Történt egyszer, hogy egy nagyon gazdag és előkelő család épített magának ott palotát. (talán csak az Interneten látták a hirdetést, és nem tudták, hogy milyen büdös van ott – hihihi :o)))) Szóval, ez a gazdag család nem nagyon szerette és viselte el a szagokat, ezért a családfő megparancsolta, hogy tisztítsák meg (csisztity) a tavakat. Azóta nem Büdös tavaknak, hanem Tiszta tavaknak hívják ezt a részt. Természetesen mára már Moszkva belvárosának számítanak a büdös években még külvárosi utcácskák. Az ázsiójuk is felment, mert már nem kizárólag a véres és kemény munkát végző mészárosok laknak itt, hanem menő üzletek, és túristák tömegei láthatóak mindenfele. Itt van az egyik iskola, ahol a továbbképzés lesz.

Tegnap a gyerekóra után sétáltam egy nagyon, igen szép az idő. Elmentem a piacra, élveztem a nyüzsgést. Vettem akciós paradicsomot, hozzá paprikát – nem akciósat – és főztem egy nagy adag lecsót. Beküldtem az iskolába, nagyon örültek neki. Délután céges órám volt. Nagyon jól sikerült. Jót beszélgettünk, persze, közben az anyagot is vettük. Este egy órát még szintfelmérőztem. Jött egy tanítónő. Itt kicsit más a rendszer, nem olyan, mint nálunk. 10-12 éves gyerekeket tanít. Hasonlóan a mi alsó tagozatunkhoz, egy tanító tanítja a gyerekeket, csak a készségtárgyakat és a számítástechnikát tartja szakos tanár. De a többit, matekot, biolódiát, földrajzot, irodalmat, stb., ez az egy tanítónő tanítja. Fél 9-kor kezdődik a tanítás, és este 6-ig bent kell lennijük a tanároknak, mert akad gyerek, aki addig az iskolában van.

---Most mennem kell, majd ha megjöttem, folytatom. ----

Visszajöttem. Megvolt első találkozásom az új csoportommal. Hat kiskamasz, 12, 13 éves, és egy kicsi negyedikes. Mit mondjak, nem lesz egyszerű. Ráadásul nincsenek is azon a szinten, ahol lennijük kellene. Délután céges órám lesz. Ők is vegyesfelvágott. Ketten egy kukkot nem hajlandóak szólni. Ők csak azért vannak az órán, hogy hallgassanak. Hát, jó. A többiek nagyjából középszintűek. Utánuk egy alapszintű csoportom lesz még. Ma is gyönyörű az idő, de már csalős, mert bár 7ágra süt a nap, elkel a pulcsi. Sétáltam egy kört. Találtam egy kisállatkereskedést. De csak halak, néhány papagáj és pintyek voltak. Az árak magasak. Egy pinty 399 Rubel, az majdnem 3000 Forint. Az olcsó cicakaja, kicsi dobozos, 95 Rubel, az, ami nálunk 70 Forintba kerül. Akarok venni anyagot, tűt, fonalat és hímezek, mert annyi a szabadidőm, amikor egyebet nem nagyon lehet csinálni. Mmmmm, jön be a paprikás krumpli illat, azt hiszem, megyek és megnézem. Aha, kész. Nagyon finom lett. Most olvasgatok egy kicsit, aztán megint sétálok, mit is csináljak, utána felteszem ezt nektek a netre és megnéztem, írtatok-e.

süti beállítások módosítása