Anyuci levele

 2009.08.31. 13:37

Sziasztok!
Fura, hogy már péntek óta nem beszéltünk.
A repülõút rendben volt. Moszkva környékén már csak felhõket lehetett látni.
Elõtte volt, hogy 11 ezer méter felett repültünk. Símán, 2 óra 40 perc alatt
odaértünk. Aztán újabb 2 óra kellett ahhoz, hogy átessek az
útlevélvizsgálaton. :o))) Aztán egy helyes fiatal lány várt és egy sofõr,
aki elhozott a lakásba. A hely meglehetõsen mocskos. A ház olyan, mint
amiket amerikai filmekben lehet látni, ha a néger drogost keresik. A lakás
meg kb a hatvanas évekbõl maradt itt, ráadásul egy koszos pasi lakta
ezelõtt, aki nagy disznóólat hagyott is, és pár használhatatlanra égetett
edényt. A metró viszonylag közel van, és gyors. A metrómegálló mellett van
egy hatalmas piac. Már sokat mászkáltam benne, de fura, hogy az emberek
olyan undokok. Nálunk a piacon mindenki kedves, ezek meg csak mogorván
odadobják az árut és kész. Ugyanaz kapható itt is, mint otthon. De itt most
van a dinnyeszezon. Van egy olyan õszibarackjuk, ami majdnem lapos. A
húsfélék és sajtok is olyanok, mint otthon. Van magyar szalonna is. :o)))
Olyan abált, paprikás, nem füstölt. Azt a finom, régi, barna kenyeret
viszont nem találom.
Tegnap (aug. 29.) a Vörös téren mászkáltam egy csomót. De elõtte
végigsétáltam a Sándorkertben a Kreml fala mellett. Utána átsétáltam a téren
és bementem a Szent Vaszilij Székesegyházba. Gyönyörû, furcsa, nem
székesegyházszerû. Egy izgalmas labirintus, amiben néha keskeny alagutakon
keresztül, félméteres lépcsõfokokon kell menni. Jártam a GUMban, Dorkára és
Kati nénire gondoltam. Ti értékelnétek a sok menõ butikot. És ráadásul
nagyon szép az egész épület. DE! nincs benn WC. Kint az utcán vannak ezek a
TOI klotyók 15 rubelért. Én inkább fejben tartom. Mellette van a Történelmi
Múzeum. Ide is elmegyek majd, szeptemberben lesz egy kiállítás a Romanovok
utolsó képeibõl. Valami francia fotós készítette Pierre valaki. Persze, a
többi kiállítás is érdekel. Visszafele megint bementem a piacra és vettem
lecsónakvalót. Fõzöcskéztem, és filmeket néztem a laptopon. Ja, és a kapuban
egy méretes patkány kacsintott rám, aztán elmenekült. Egész éjjel részeg
pasasok gajdoltak a közeli 24 órás bolt elõtt. Reggel 7 körül hagyták abba,
miután összetörtek egy halom üveget.
Ma (aug. 30) 10 körül megint nyakamba vettem a várost. Végigmentem az
ételeket, italokat, telefonkártyát és miegymást árusító bodegák és a
koldusok sorfala között. Aztán metróval megint a belvárosba. Tettem két
hatalmas kört, majd meglátjátok a képeken.Iszonyú a mocsok mindenütt. Talán
a GUM az egyetlen kivétel. Részeg hajléktalanok a saját mocskukban fekszenek
mindenfele. Tele az utca rendõrökkel, de nem zavarja õket, ha a földön
fekszik valaki, vagy a bokor alá vizel. Szinte mindenki bagózik, nem tudom,
mi az erõsebb, a bagószag vagy az édeskés kölni, amit nõ és férfi válogatás
nélkül használ. Ja, vagy az izzadságszag. Ebben a szagkavalkádban a sok
Lada, Moszkvics és egyéb õsi csatrogány szagát már meg sem lehet érezni. Sok
szép menyasszony van, általában aprócska võlegénnyel. A nõk sokkal szebbek,
mint a férfiak. Egy két jóképû egyenruhást láttam, de a többi felhozatal
eléggé szegényes. Van néhány igazi, orosz arcú, kék szemû, széles
pofacsontú, kis, pisze orrú ember, de nagyon sok a sötétbõrû, valószínûleg
kaukázusi. Fekete bõrdzseki, sötét tekintet. Ma egy csapat fociszurkolóval
utaztam a metrón. Hát, érdekes volt. … Szerencsére még csak mentek a
meccsre, mert nem tudom, milyenek lesznek a meccs után. Nem szeretnék
találkozni velük.
Érdekes, hogy vannak részek amiket gyönyörûen rendberaktak, máshol, meg
szinte arconvág az igénytelenség. Szerencsére sok templomot visszaadtak az
egyháznak, nagy többségük újra van festve, renoválva. Nagyon sok a vallásos
ember. Sokan már akkor hányják a kereszetet és hajlonganak, amikor meglátják
a templomot. Szeretem az illatot, ami a templomokban van a halottaiknak
gyújtott sok sok gyertyától.
Jó ez a képnézegetõ. Tettem még én is rá képeket.
Na, asssszem, leugrom a boltba, veszek még ezt azt; lisztet, vajat,
sajtot… Vettem is, aztán megnéztem a Terminált – köszi, Delcsi,
tényleg jó – és lefeküdtem aludni.
Már augusztus 31 van. Korán ébredtem, ma éjjel nem volt olyan gajdolás, csak
néhányan beszélgettek. Hogy mit lehet egész éjjel beszélni, el nem tudom
képzelni….Esik az esõ. Megcsináltam a SCHOTT-os fordítást, 2-kor
megyek be az iskolaközpontba, onnan azt is elküldöm.
Pusssssssssssz, hiányoztok.
D.

Címkék: moszkva anyuci

süti beállítások módosítása